Bra tisdag


Efter skolan idag så åkte jag direkt till Sandviken för att träffa Emma (som jag inte har träffat på alldeles för länge) och vi gick till Selmas och åt och pratade om allt och inget, det var så himla trevligt. Dock blev jag inte kvar så länge eftersom jag var tvungen att vara tillbaka i Gävle till sju för att gå på dansuppvisningen tillsammans med klassen. Imorgon ser jag fram emot en kortdag då jag både har sovmorgon och sen slutar vid lunch, jätteskönt verkligen! 







Tips för att lyckas med träningen


Tänkte ge mina bästa tips för att behålla motivationen och lyckas med sin träning och hälsosamma livsstil. Enjoy!
 
Ät bättre, inte mindre
Många tror att det handlar om att banta och skippa måltider, förbjuda sig själv från att äta sötsaker osv, men det är helt fel, man måste hitta en lösning som passar en själv. Vill du inte sluta helt med sötsaker - gör inte det. Tänk istället att du ska äta 80% nyttigt och 20% vad du vill. Hitta en lösning som passar dig!
 
Sätt upp realistiska mål
Det är viktigt att sätta upp mål som du kommer kunna leva upp till utan att det blir en stressfaktor och något du mår dåligt över. Börja med att bestämma dig för att du ska börja träna regelbundet, och känn dig stolt efter varje pass du faktiskt har tagit dig igenom. Jämför dig inte med någon annan, det är din egen resa du ska titta på, vart började jag? Hur långt har jag kommit? Vart vill jag?
 
♥ Hitta en träningsform som passar dig
Tycker man inte att det är roligt att springa 5km i skogen så behöver man inte göra det, det finns så mycket annat man kan göra istället. Gymma, simma, börja med någon sport, gå promenader. Det viktigaste för att man ska kunna motiveras att fortsätta är att hitta en träningsform som passar just dig, kanske till och med att variera mellan flera olika träningsformer?
 
Den bästa träningen är den som blir av
Även om man har haft en helkass vecka och bara orkat med ett pass så ska man inte se det som något dåligt. Du fick ju ändå ihop ett pass trots att du egentligen inte hade lust och ork. Det är ändå ett pass som bevisar att du kan om du vill. Den bästa träningen är alltid den som blir av, och alla har bättre och sämre veckor, det hör till!
 
Känn ingen press 
Låt inte din nya livsstil bli ett ångestmoment för dig, räkna dom pass som blir av istället för dom dagar du inte hinner träna. Har du gått runt och suktat efter den där chokladkakan hela veckan? Ät den, utan att känna dåligt samvete. En hälsosam livsstil ska vara något roligt och motiverande, inte ett stressmoment som får dig att må dåligt!
 
Ge inte upp
En väldigt viktig sak är att inte ge upp, ibland kommer det kännas tungt, och som att du står och stampar på samma ställe utan att det händer något. Men låt inte dom ta över och få dig att ge upp, tänk på alla dagar och veckor där träningen går riktigt bra. Tänk på vad som fick dig att börja från första början. Var positiv, alltid!
 
Var stolt över dig själv
Det viktigaste av allt, var stolt över dig själv. Oavsett vad dina mål är eller hur långt du har kommit så har du ändå börjat ändra saker i din vardag och förhoppningsvis börjat må bättre, känt dig starkare, piggare, gladare. Du är drivkraften bakom det, det är något du verkligen ska vara stolt över. 







En sån dag idag


Jag skippade body pumpen idag eftersom att jag var så trött efter skolan, istället gick jag ut på en promenad när jag kom hem, väldigt skönt det också. Nu blir det sängen för imorgon väntar en lång dag i skolan, jag slutar runt fyra men ska tillbaks in till Gävle till klockan sju igen för att gå på en dansföreställning med klassen.